O2s

Hur man vandra Wolf Mountain i Texas

De säger att allt är större i Texas

De säger att allt är större i Texas. Från personligheten av folket till insatserna, till städerna, till bilar, till vapen, inget slår Texas när det gäller blotta omfattning och massivenessen. Och detta ordspråk gäller även vandringsleder i staten och en av de mer populära lederna är vargen Mountain Trail. En kulle land klassiker, ger Wolf Mountain Trail mycket natursköna sevärdheter och minnesvärda upplevelser. Leden ger en känsla av historia, går igenom Cedar skogsmarker, tvinmark, dalen vyer och vackra fjädrar längs hela färden.

Du kan komma till Wolf Mountain Trail genom att gå västerut på Highway 290 sväng norrut på RM 3232. Följ den till en T-sektion på vägen och ingången till Pedrnales Falls State Park, precis utanför FM 2766. Leden är i parken så att du kan be parken anställda där det börjar.

Liksom de flesta vandring äventyr, behöver du följande för att framgångsrikt Walk the Wolf Mountain Trail:

Hur man vandra Wolf Mountain i Texas. Etappmål vandringsled.

• Kängor
  • Vatten
  • Mat
  • Kläder efter årstid

Nu är du redo att vandra upp Wolf Mountain trail!

• Sinne waypoints. Leden är markerad med waypoints längs vägen så att du vet att du är på väg i rätt riktning. Det är viktigt att du gör det till etappmål för om du avviker från leden, är det lätt att gå vilse.
  • Etappmål vandringsled. Den första waypointen är börjar söder och sedan vindar längs konturen av kullarna.
  • Etappmål creek kors. Du kommer att korsa din första kroppen av vatten vid denna punkt. Det är en enkel korsning utom på dagar efter kraftiga regn.
  • Etappmål bee creek. Du kan se den vackra utsikten börjar här. Kolla in de branta canyon väggarna som kantar bäcken när du närmar dig.
  • Etappmål mescal creek. På denna punkt måste du undvika de spår som leder till den gamla camping om du vill avsluta vandringen. Du kan upptäcka gamla campingområdet med en skylt som markerar området. Leden kommer gaffel snart efter och se till att stanna på rätt att hålla igång på Wolf Mountain Trail.
  • Etappmål toaletten. Fortsätter österut, kommer du gå förbi en campingplats. Och du kan göra ett pit stop på detta etappmål.
  • Etappmål jones våren. Detta är en av de bättre höjdpunkterna i Wolf Mountain Trail. En liten fjäder matar en krusning av vatten ner i en kanjon som är täckt med ormbunke. Kolla in Pedernales Falls när du är här.
  • Etappmål y-höger. Vid denna punkt, löper leden in i en jeep trail. Gör en högersväng för att fortsätta till Wolf Mountain, om du vill. Den vänstra leden tar dig till en länsväg vid parken gränser.
  • Etappmål t-höger. Leden kommer att omringa berget så att du har en utmärkt utsikt över floderna och terräng som du gå förbi.
  • Etappmål förbise. Följ den till denna vägpunkt för mer natursköna sevärdheter.
  • Etappmål y-vänster. Observera att du faktiskt har loopas tillbaka till denna plats. När du når denna punkt, är det dags att ta en promenad tillbaka till vandringsled. Grattis! Du har navigerat Wolf Mountain Trail

Göra färden runt Wolf Mountain tar ungefär fyra timmar beroende på din promenadtakt. Men det är fyra timmar väl spenderade i sevärdheterna och förundras i naturens skönhet.